სტატია დათარიღებულია 2006
თვლის თექვსმეტობით სისტემასაც თითქმის იგივე დანიშნულება აქვს რაც 8-ობითს. 16-ობით სისტემაში გვაქვს 16 ციფრი, ესენია:
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, A, B, C, D, E, F.
ე.ი 9-ის შემდეგ ციფრები აღნიშნეს ანბანის ასოებით. (ასეა, თუ მოიწადინებ, ყველაფერს შესძლებ :-) ).
16-ობითი რიცხვებია მაგალითად:
0AF45, 768C, FFFFF, AB50.
გარდაქმნის წესები იგივეა რაც 2-ობით...
მიმოხილვა |
14:29,
G3B
|
244907 ნახვა
|
6 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
ნიადაგი
კომპინფოს ერთერთ ნომერში ჩვენ შევეხეთ ვინდოუს-კონტროლებზე შრიფტის და ფანჯრის ფერის დაყენების საკითხს ოღონდ იქ მოყვანილი იყო ძირითადი მომენტები ანუ ის თუ როგორ შეიძლება საერთოდ განხორცილელებულიყო ეს სისტემა MFC, WinAPI ტიპის პროექტებში, შესაბამისად კოდის დონეზეც მისი გაკეთება წარმოადგენდა საკმაოდ დამღლელ...
მიმოხილვა |
14:08,
G3B
|
241708 ნახვა
|
2 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
სტატია დათარიღებულია 2004
როგორც ვნახეთ იმისათვის რომ რაიმე რიცხვი წარმოვადგინოთ ორობით სისტემაში, საჭიროა 1-ებისა და 0-ების საკმაოდ დიდი რაოდენობა, მაგ. 9810=11000102. ამიტომ როგორც შესავალში აღვნიშნეთ ორობითი რიცხვების მარტივად ჩაწერის მიზნით შემოღებულია თვლის 8-ობითი და 16-ობითი სისტემები, (გავიხსენოთ, რომ ციფრულ სისტემებში გვაქვს მხოლოდ 1-ები და 0-ები). გარდა ამისა მათ...
გასაცნობად |
10:56,
G3B
|
244829 ნახვა
|
4 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
მაშ, დავამთავროთ ისტორია მატრიცას შესახებ, რომელიც დავიწყეთ Compinfo-ს წინა სტატიებში. მოდით ბევრი აღარ გავაგრძელოთ და მოვიყვანოთ ერთი ტიპიური მაგალითი მაჩვენებლებზე(pointer) (გაანალიზების მიზნით სტრიქონებს დავნომრავ):
1.
int i, *p;
2.
i = 50;
3.
p=&i;...
გასაცნობად |
10:52,
G3B
|
235104 ნახვა
|
7 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
როგორც უკვე გავარკვიეთ, თვლის ორობით სისტემაში რიცხვები წარმოიდგინებიან მხოლოდ ორი ციფრით, ესენია:
0 და 1.
ე.ი. ამ სისტემის ფუძეა 2. კომპინფოს წინა ნომრის სტატიაში განხილულის გამოყენებით ადვილად შეგვიძლია დავამყაროთ კავშირი ათობით და ორობით სისტემებს შორის; განვიხილოთ ერთი სისტემიდან მეორეში გადასვლის წესები: ...
გასაცნობად |
10:51,
G3B
|
256025 ნახვა
|
3 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
ერთ მშვენიერ ზაფხულის დღეს, როცა ჩიტები საამურად ჭიკჭიკებდნენ და “ბოროტი” მზე კი ცივი ჩაით მჭყიპავდა გადავწყვიტე, რომ ჩემს სანუკვარ MSDN-ში შემევლო და ბოლოს და ბოლოს ვინმესთვის მეკითხა თუ რას წარმოადგენდა ეს ყბადაღებული HTML. იქ ერთმა “ბიძიამ” ყოველგვარი ენაწყლიანობის გარეშე მირჩია რომ შემექმნა უბრალო ტექსტური...
გასაცნობად |
10:49,
G3B
|
232618 ნახვა
|
3 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
მაშ, განვაგრძოთ CompInfo-ს 23-ე ნომერში დაწყებული ამბავი მაჩვენებლების შესახებ.
რა ხდება შემდეგ. . .
მორიგი კითხვა რაც გაჩნდება მაჩვენებლების რაობაზე ეს არის ის თუ როგორ გამოიყურებიან ისინი პროგრამულ კოდში ანუ როგორ წარმოიშვებიან ისინი და რისი მაქნისები არიან მატრიცას სამყაროში.
...
გასაცნობად |
10:48,
G3B
|
239091 ნახვა
|
2 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
შესავლისმაგვარი
ადამიანი აზროვნებს თვლის ათობით სისტემაში ანუ მას უადვილდება ოპერაციების ჩატარება ისეთ რიცხვებზე რომლებიც წარმოიდგინებიან მხოლოდ 10 ციფრისაგან, 0-დან 9-მდე. რატომ ? რა ვიცი, ალბათ იმიტომ რომ ხელებზე ათი თითი გვაქვს და აღქმაც აქედან დაიწყო.
ათობითი რიცხვებია მაგ:
500, 10, 1, 59, 627....
გასაცნობად |
10:46,
G3B
|
248429 ნახვა
|
4 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
ყოველგვარი შესავლის გარეშე . . . ჩვენი მიზანია, რომ ღილაკზე დავსვათ bitmap-სურათი, MSVC++ -ის IDE-ში, დიალოგურ ფანჯარაზე.
მააშ. . .დავიწყოთ.
შევქმნათ დიალოგური ფანჯარა. კომფიგურაცია იყოს ჩვეულებრივი, ყოველგვარი ქსელებისა და აქტივების გარეშე. დავსვათ მასზე ორი ღილაკი და შესაბამისად დავაწეროთ სახელები First და...
გასაცნობად |
10:44,
G3B
|
239668 ნახვა
|
4 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
გეტყვით პასუხს: მაჩვენებლები!
ოხ, ეს მაჩვენებლები - ყველგანმყოფნი და ყველაფრის მაკონტროლებლები, იდუმალი და ერთდროულად ხმაურიანი არსებები, რომლებიც მოულოდნელად თავს ესხმიან საცოდავ ბაიტებს და მუსრს ავლებენ მათ შიგნეულობას - შლიან, გარდაქმნიან ან ქმნიან მათგან მუტირებულ ურჩხულებს. შემდეგ უკანვე ბრუნდებიან...
გასაცნობად |
10:42,
G3B
|
240590 ნახვა
|
2 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
არსებობს პროგრამირებისადმი მიძღვნილი, უამრავი ძველი წიგნი, რომელთა ავტორებიც არიან უმთავრესად მათემატიკის და თეორიული პროგრამირების სპეციალისტები, ლაპარაკია 50, 60, 70-იან წლებზე, თემები მიახლოებით ასე ჟღერს: ალგორითმების თეორია, ალგორითმების ანალიზი, ოპტიმიზაციები, სორტირებები, კომპილატორიკა და ა.შ.
ამ ხალხის ძირითად...
გასაცნობად |
10:40,
G3B
|
255196 ნახვა
|
3 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
სანამ საქმეს შევუდგებოდეთ ცოტათი წაფილოსოფოსება მოგვიწევს;
დავიწყოთ იქიდან რომ CompInfo მე-15 ნომერში როცა ვლაპარაკობდით C++-ის ისტორიაზე, რამდენიმეჯერ შევეხეთ ზოგადად პროგრამირების ენის ორიენტაციის ფენომენს, ანუ ენის მიერ კონკრეტული ამოცანების გადაწყვეტისადმი ორიენტირებულობას.
მაშ, რაშია ახლა საქმე. . ....
გასაცნობად |
10:38,
G3B
|
238037 ნახვა
|
2 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
ამასწინათ ინტერნეტში ვნახე ერთი სტატია სადაც ავტორი თავიდანვე ლაპარაკს იწყებდა იმაზე, რომ ვითომ ჩვენ რითი ვართ ნაკლები თუნდაც იმ Microsoft-ის პროგრამისტებზე, ან კიდევ იმათზე ვინც Counter Strike დაწერა, ან კიდევ STL-ის შემოქმედ ალექსი სტეპანოვზე, მოდით ავდგეთ და ჩვენც გავაკეთოთ რაიმე განსაკუთრებულიო. . .
მოკლედ...
გასაცნობად |
10:33,
G3B
|
232184 ნახვა
|
2 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
ერთ-ერთ ცნობილ პროგრამისტს - შილდტს თავის ერთ-ერთ პოპულარულ ბესთსელერში მოყვანილი აქვს რამოდენიმე მნიშვნელოვანი განსხვავება C და C++-ს შორის. ეს განსხვავებები ეხება ამ ორ ენაში არსებულ სანდარტებს, მაგრამ როგორც ცნობილია კონკრეტული ფირმის კონკრეტულ კომპილატორებში არის ერთდროულად, როგორც მხარდაჭერა სტანდარტისადმი,...
გასაცნობად |
01:31,
G3B
|
241921 ნახვა
|
2 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია
იმედია ჩემს ქვემორე მონათხრობს მკითხველი რაიმე იდეის მიკერძოებას, ვიწრო სფეროთი დაინტერესებასა ან C++-ის მიმართ ფანატიკურად შეყვარებულობას არ მიაწერს, რადგან ამ საკითხის განხილვა, სხვადასხვა წყაროებიდან ცალკეული ფრაზების ამოღება და აქ განთავსება მაიძულა იმან, რომ მე როგორც ამჟამად პროგრამისტი C++-ში, რა...
გასაცნობად |
00:30,
G3B
|
290601 ნახვა
|
13 კომენტარები
|
ბეჭდვითი ვერსია